DodgeIntrepid.Net Forums banner

Kody OBD. P0113, P0118, P0073, P0108 i ostatni. P0123

20K views 32 replies 4 participants last post by  marvinlomax7  
#1 ·
P0113 - Wysokie wejście czujnika temperatury powietrza dolotowego
P0118 - Wysokie wejście czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika
P0073 - Wysokie wejście czujnika temperatury otoczenia
P0108 - Wysokie wejście czujnika bezwzględnego ciśnienia w kolektorze
P0123 - Wysokie wejście czujnika położenia przepustnicy/pedału przyspieszenia.

Ok. Więc mój samochód zgasł na światłach i nie chciał się uruchomić. Po wielu pechowych zdarzeniach skończyło się na wymianie pompy paliwa i konieczności wymiany wiązki przewodów w silniku. Dostałem mnóstwo kodów, o wiele więcej niż wymieniono. Ciągle czytałem, że to problem z okablowaniem, więc wymieniłem wiązkę przewodów i większość z nich zniknęła, z wyjątkiem tych, które wymieniłem powyżej. Wyczyściłem czujniki, wymieniłem wiązkę przewodów, a mój samochód nadal nie chce się uruchomić. Czujniki są w porządku, nie wiem, co jeszcze mogę zrobić. Czy muszę zaprogramować nową wiązkę przewodów w komputerze pojazdu lub pompie paliwa, czy coś w tym stylu? Czy ktoś ma jakieś pomysły, co to może być?
 
#4 ·
Użyłem tych online. Wszystko jest prawidłowo podłączone. Użyłem również środka do czyszczenia styków CDC QD na czujnikach. Pompa paliwa jest również dobrze złożona, słyszę, jak pracuje, gdy przekręcam kluczyk w pozycję włączoną. Ale jest trochę głośniejsza niż ta, którą miałem ostatnio. Sprawdziłem to również kilka razy, aby upewnić się, że wszystko jest prawidłowo podłączone i szczelnie zamknięte.
 
#5 ·
Wszystko wskazuje na złe uziemienie na przewodzie (czarno-jasnoniebieski), który zapewnia uziemienie tym czujnikom: Albo problem w przewodzie uziemiającym czujnika (przerwa lub słabe połączenie w złączu wiązki PCM C2, pin 27), albo PCM jest uszkodzony.

Jeśli dobrze rozumiem Twój OP, Twój silnik nie uruchamia się. Zgadnij, skąd czujniki wału korbowego i wałka rozrządu pobierają masę? Tak - z tego samego przewodu uziemiającego czujnika PCM.

• Upewnij się, że złącza PCM są w pełni połączone, zwłaszcza C2. (Również, że zaciski złącza są czyste i nie skorodowane. Sprawdź również, czy zacisk dla tego przewodu na połówce wiązki złącza nie został cofnięty, aby nie łączył się z zaciskiem w PCM - te zaciski mogą zostać wypchnięte z tyłu złącza.)

• Zmierz napięcie na przewodzie uziemiającym do czujników względem masy podwozia przy kluczyku w pozycji Run. Powinno być bliskie 0 woltów (moim zdaniem znacznie poniżej 0,1 wolta).

• Strony '04 FSM do użycia: 8W-70-2, 8W-30-7, 8W-30-9, 8W-30-12, 8W-33-2, 8W-42-6. Jeśli nie używasz schematów z '04 LH car FSM, numery stron mogą być inne. W zależności od roku obwody mogą być różne. Jeśli pochodzą z podręcznika aftermarket, mogą być bezużyteczne. Czy możesz podać link do jednej ze stron schematów online, których używasz? Mogę Ci powiedzieć, czy pochodzi z Chrysler FSM, czy nie.
 
#6 ·
Nie użyłem FSM. Użyłem kilku różnych diagramów i zdjęć i przeczytałem w Internecie to, czego jeszcze nie wiedziałem.
Image
To był tylko jeden z wielu, których użyłem jako odniesienia, oprócz czytania wszystkiego, co mogłem znaleźć w Internecie. Czy znasz jakiś FSM, którego mógłbym użyć online?
 
#14 ·
Nie użyłem FSM. Użyłem kilku różnych diagramów i zdjęć i przeczytałem w Internecie to, czego jeszcze nie wiedziałem.
Image
To był tylko jeden z wielu, których użyłem jako odniesienia, oprócz czytania wszystkiego, co mogłem znaleźć w Internecie. Czy znasz jakiś FSM, którego mógłbym użyć online?
Sprawdź, czy ten link działa: http://www.dodgeintrepid.net/113-se...tion-service-information/202960-2004-service-diagnostic-manuals-pdf-format.html Jeśli nie, instrukcja z 2002 roku powinna być dobra do użycia w Twoim 2004 roku: http://www.dodgeintrepid.net/113-se.../94402-2nd-gen-fsm-factory-service-manual-42le-transmission-service-manual.html
 
#7 ·
Więc mój samochód zgasł na światłach i nie chciał się uruchomić. Po wielu pechowych zdarzeniach skończyło się na wymianie pompy paliwa i konieczności wymiany wiązki przewodów w silniku. To stwierdzenie nie ma większego sensu. Jakie były powody, dla których musiałeś wymienić zarówno pompę paliwa, jak i wiązkę przewodów silnika? "Crappy Luck" nic dla nas nie znaczy! Zatem najpierw wymieniłeś pompę paliwa? Zakładając, że samochód zgasł i nie chciał się uruchomić? Czy brałeś pod uwagę czujniki wałka rozrządu/wału korbowego, co jest częstą przyczyną Twojego początkowego problemu? Dlaczego wymieniono wiązkę przewodów silnika? Jakie było tego uzasadnienie? Czy były to spalone lub przerwane/uszkodzone przewody? Nie jest jasne, dlaczego musiałeś ją wymienić. Czy odłączyłeś akumulator podczas wymiany wiązki przewodów silnika? Co powiesz na więcej szczegółów? W przeciwnym razie wymiana pompy paliwa i okablowania mogła spowodować dodatkowe problemy oprócz pierwotnych. Zakładam, że czujnik położenia wałka rozrządu był pierwotnym problemem. I powinien być wymieniany tylko na część od dealera, a nie z rynku wtórnego.
 
#8 ·
Ok, dziewczyna moich dziewczyn powiedziała mi, że jest dobrym mechanikiem i powiedziała, że ​​zajrzy do mojego samochodu. Myślałem, że to pompa paliwa, dlatego nie odpalał. Przyglądał się temu i rozpylał płyn rozruchowy, podczas gdy ja kręciłem rozrusznikiem, a on w końcu podpalił silnik. Został szybko ugaszony. Kiedy kręciłem rozrusznikiem, odrywał klipsy z wiązki przewodów i sprawdzał inne rzeczy, gdy wiązka się ześlizgnęła i powiedział, żebym zakręcił rozrusznikiem, a wiązka została przecięta przez wentylator i pasek wieloklinowy. Musiałem kupić nowy rezonator filtra powietrza. Dlatego dostałem wiązkę
 
#10 ·
Początkowo problemem była pompa paliwa. Kody, które się pojawiły, wskazywały na pompę paliwa. (Nie pamiętam, jakie to były kody), ale pompa miała dziurę z boku, więc to był początkowy problem. Zanim wymieniłem pompę, dziewczyna mojej córki na to spojrzała i zepsuła moją wiązkę przewodów. Wtedy zdecydowałem się sam naprawić samochód i wymienić pompę. Nie otrzymałem kodów OBD2, które wymieniłem powyżej, dopóki wiązka przewodów nie została uszkodzona przez gościa.
 
#11 ·
Właściwie pompa paliwa ma dziury z boku.

Image


Naprawdę powinieneś podać wszystkie szczegóły podczas publikowania, aby uniemożliwić ludziom zbaczanie z tematu i szukanie błędnych rozwiązań.

Mówię, że masz teraz problem związany z okablowaniem. Bardzo możliwe, że PCM się spalił.

Nigdy nie odpowiedziałeś, kiedy zapytałem, czy akumulator był odłączony, gdy wszystko się zepsuło. A z twojej późniejszej odpowiedzi, w której powiedziałeś, że wiązka przewodów silnika została pogryziona w wentylatorze, silnik pracował. Co oznacza, że ​​tak nie było. Powodzenia.
 
#15 ·
Jedynym sposobem, jaki widzę, abyś przez to przeszedł, jest użycie multimetru i odczytywanie wartości za pomocą schematów okablowania w FSM, do których Peva podlinkował powyżej. Jeśli nie jesteś w stanie tego zrobić sam, musisz znaleźć kogoś, kto jest w stanie to zrobić, oprócz oryginalnego „Mechanika”, który pociął twoją wiązkę przewodów silnika. Powodzenia.
 
#17 ·
Hej Ron - Wspomniałeś o możliwości zwarcia czujnika. Przetwornik ciśnienia prądu przemiennego znajduje się na tych samych przewodach zasilania i uziemienia czujnika i wiem, że mówiłeś w przeszłości, że jest on znany z awarii i powodowania problemów z tymi innymi czujnikami. Nie pamiętałem, czy wysokie odczyty czujników są typowym wynikiem tego, ale pamiętam, że odłączenie tego czujnika, aby sprawdzić, czy wszystko inne zaczyna działać, jest sposobem na sprawdzenie, czy ten czujnik jest problemem. Co myślisz? To szybki test i warto spróbować.
 
#19 ·
Również - myślę, że naprawdę pomogłoby, gdybyś wykonał kilka pomiarów napięcia uziemienia czujnika, aby konkretnie sprawdzić, czy podniesione uziemienie jest przyczyną i ewentualnie ustalić, czy źródłem tego jest złe połączenie (złącze PCM nie jest w pełni połączone, wysunięty pin złącza, przerwany przewód itp., lub metodą eliminacji, uszkodzony PCM). To mogłoby pomóc zweryfikować, czy uziemienie jest podniesione i dokładnie gdzie jest problem (jeśli odłączenie przetwornika ciśnienia a.c. nie doprowadzi cię tam jako pierwsze).
 
#20 ·
Masz SE, więc w 95% przypadków na pewno nie masz SKIM. Chyba że to samochód z rynku kanadyjskiego. Jeśli Twój kluczyk zapłonu ma czarną plastikową główkę... to NIE jest SKIM.

Przeczytaj ponownie post #5 od Peva. Instrukcja uzupełniająca układu napędowego wskazuje, że dwoma typowymi czynnikami dla prawie wszystkich Twoich kodów są zły/odłączony uziemienie lub PCM.

Musisz wykonać kilka odczytów dotyczących uziemienia. Bez tego to wszystko zgadywanie. Tak jak mówi Peva powyżej w poście 19.

Możesz mieć uszkodzony czujnik wpływający na inne, ale jak zamierzasz go znaleźć bez wykonywania pomiarów napięcia? Odłączać jeden po drugim? Wymieniać je jeden po drugim? Bez tych pomiarów napięcia naprawdę nie możemy Ci dalej pomóc.
 
#21 ·
Oto podstawowy schemat okablowania dla PCM z 2004 roku dotyczący czujników. Jeśli na niego spojrzysz, możesz zobaczyć, jak wszystkie czujniki mają wspólne źródło 5 V i masę, które pochodzą z PCM. Jeśli PCM lub okablowanie, a nawet jeden lub więcej czujników spowoduje zwarcie do napięcia lub masy, wpłynie to na pozostałe. Przetwornik ciśnienia klimatyzacji jest jednym z niewielu, które często powodują wewnętrzne zwarcie i wpływają na wszystkie inne czujniki. Aby szybko sprawdzić, po prostu odłącz złącze okablowania od przetwornika klimatyzacji i sprawdź napięcia lub spróbuj uruchomić samochód. Zakładając, że wyczyściłeś kody DTC przed ponowną próbą uruchomienia, aby sprawdzić, które kody powracają.